Lenktyniaujant Lietuvoje, vietiniams dalyviams yra viskas pažįstama bei patogu – trasos dažniausiai ne kartą yra jau važiuotos. Taip pat, logistika, nakvynės ir kitos detalės nekelia per daug streso, nes visi procesai juda puikiai žinomoje aplinkoje. Kartais varžybos vyksta vos ne „savame kieme“. Patogumas yra tarsi savaime suprantamas iki tos minutės, kai yra žengiama į nepažįstamą aplinką – Europos ralio čempionatą. Šį žingsnį lygiai prieš dešimt metų yra padaręs daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas, kuris pasidalino savo sukaupta išmintimi.
Dominykas Butvilas į save dėmesį atkreipė 2013 sezono pabaigoje, kaip lygus su lygiais kovodamas su greičiausiais to meto lenkų lenktynininkais. Tuomet „Subaru Poland Rally Team“ jam pasiūlė visą sezoną Lenkijoje, o po sėkmingo pasirodymo sekė debiutas 2015 m. Europos ralio čempionate su „Subaru Impreza STi N15“ automobiliu. Nors Dominykui teko išeiti iš savo komforto zonos dar dalyvaujant Lenkijos ralio čempionate, tačiau Europos ralio čempionato (ERC) etapai, išsimėtę po visą žemyną su itin skirtingais greičio ruožais, dangomis bei kitomis subtilybėmis, buvo nemenkas iššūkis lietuviui. Nepaisant to, lietuvis sugebėjo ne tik lipti ant podiumo bendroje įskaitoje šiuolaikinio ERC istorijoje, bet taip pat užimti užimti trečią vietą ERC2 klasėje, 2015 sezone.
„ERC yra didelis logistinis iššūkis komandoms ir dar didesnis meistriškumo išbandymas lenktynininkams. Kiekvienos lenktynės yra stipriai skirtingos, adaptuotis tenka labai sparčiai. Žvyras Portugalijoj ne toks pats kaip Lietuvoje ar Graikijoje. Akmenys, uolos, reljefas – tik keli elementai kurie lemia trasų specifiką. Taip pat ir asfaltas Lenkijoje nėra itališkos ar prancūziškos trasos“ – apie trasų skirtumus pasakojo lenktynininkas.

Be galo svarbi rezultato sudedamoji dalis yra pasiruošimas prieš varžybų startą. D. Butvilas pasidalino įprasta praktika, kurią taiko kone visi Europos ralio čempionato dalyviai:
„Geriausia yra pasitreniruoti prieš lenktynes panašiame ralyje tame regione. Jeigu nėra tokios galimybės mes bent jau važiuodavome testuoti automobilį uždarytame ruože tame pačiame regione, kur vyks ralis. Taip galima adaptuoti automobilio nustatymus ir bent minimaliai pasitreniruoti. Tokiu atveju žinome esame labai riboti laike, o ir komanda turi pasiruošti pakankamai dalių pakeitimui, sureguliavimui tinkamiausių nustatymų“ – teigė daugiau nei 130 startų ralio varžybose turintis sportininkas.
Europos ralio čempionato debiutantams tenka iškart susidurti su nemenkais iššūkiais. Pasak D. Butvilo, būtent jie labiausiai ugdo ir tobulina jaunuosius ralio lenktynininkus:
„Nežinomybė kas laukia – nemaža ERC sudėtingumo dalis pirmuose sezonuose. Sunku pasiruošti tam, ko nesitiki. Dėl to važiavimas nacionaliniame čempionate yra gerokai komfortiškesnis, galima viską susiplanuoti. Tuo tarpu, naujos trasos reikalauja ypatingai gerai ištobulinti stenogramą. Ilgos trasos ir dienos prie vairo įpareigoja stiprinti fizinę formą, gebėjimą išlaikyti susikaupimą, fokusą“ – užtikrintai kalbėjo Europos pirmenybių prizininkas.

Būtent tokio lygio čempionatai kaip Europos ar Pasaulio, geriausiai išryškina tikrąjį ekipažo potencialą. Savuose, žinomuose raliuose būti greitam yra viena, tačiau ilguose, permaininguose nepažintuose raliuose rodyti konkurencingą greitį yra gerokai sudėtingiau. Juolab tik greičio čia neužtenka – reikia ir stabilumo. ERC varžybos būna bent dvigubai ilgesnės nei nacionaliniai etapai, o ir sąlygos neretai pasiūlo gerokai daugiau iššūkių tiek ekipažui, tiek automobiliui. Didžiulė konkurencija čempionate tik prideda papildomo spaudimo pasirodyti gerai: vairuotojui ir šturmanui tenka suprasti, kad čempionatai yra laimimi, visų pirma, važiuojant stabiliai, o ne tik greitai:
„Čempionatai su įvairiomis lenktynėmis tikrai atskiria profesionalus nuo diletantų. Universaliausi ir darbščiausi ekipažai sezono gale būna priekyje, nes vien sėkme ar „begalviškumu“ viso čempionato nelaimėsi, galbūt tik vieną kitą greičio ruožą. Ne veltui profesionalios komandos lenktynininkų paieškose kreipia dėmesį į čempionatų rezultatus, nes jie ieško stabilių ir prisitaikančių, greitų lenktynininkų o ne trumpai sublyksinčių žvaigždžių. Norint siekti aukštesnių rezultatų, treniruotėms reikia skirti ne tik didesnę dalį biudžeto, bet ir didesnę laiko dalį nei reikalauja pačios lenktynės. Tie, kurie to neįvertina nėra pretendentai į prizininkus, o tik dalyviai“ – samprotavo D. Butvilas.

„Lithuanian Rally4 Trophy“ startuos kartu su Lietuvos automobilių ralio čempionatu, gegužės 16-17 dienomis, Lazdijuose. Apie savo ketinimus kovoti dėl 70 tūkstančių eurų stipendijos, skirtos startuoti kitų metų Europos ralio čempionate, yra pareiškę jau keturi jaunieji ralio talentai – Markas Buteikis, Aras Kvedaras, Erikas Valkeris ir Saimonas Daudžvardis.