Praėjusį šeštadienį visus benzingalvius sukvietė jau 11-tą sykį surengtas „Berner Rally Elektrėnai“. Tradiciškai savo kompaktiškumu pasižymintis ralis šį kartą šešiems „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionato dalyviams pasiūlė 9 greičio ruožų išbandymą. Kaip ir kasmet, Elektrėnų etapo vizitine kortele tampa kalvotos ir vingiuotos trasos. Kai kurios iš jų yra naudojamos jau daugiau nei 50 metų be pertraukų.
Prieš Elektrėnų ralio startą nemenką siurprizą pateikė vienas iš čempionato lyderių Irmantas Buivydas. Kelmiškis atsigabeno naujausią „Rally4“ kategorijos automobilį – „Lancia Ypsilon Rally4 HF“. Legendinis italų gamintojas į lietuviškus žvyrkelius grįžo po daugiau nei 20 metų trukusios pertraukos.
Ralio išvakarėse netikėtai planai pasikeitė Arui Kvedarui. Jauniausio čempionato dalyvio automobilis susidūrė su elektronikos problemomis. Per vieną vakarą teko imtis galvosūkio ką daryti – bandyti tvarkyti esamą automobilį ar ieškoti kito varianto. Sportininkas galiausiai pasirinko Lietuvoje itin retą „Renault Clio Rally4“.
Kiek netikėtai, Elektrėnuose buvo galima išvysti net 5 visus esamus „Rally4“ automobilius su skirtingais pilotais – Marką Buteikį su „Ford“, Klaudą Bučinską su „Peugeot“, Irmantą Buivydą su „Lancia“, Arą Kvedarą su „Renault“ ir Eriką Valkerį su Opel“.
Pagrindinis veiksmas prasidėjo ankstų šeštadienio rytą. Jau nuo pirmųjų metrų į lyderio poziciją išsiveržė Markas Buteikis. Po 3 greičio ruožų čempionato lyderis turėjo susikrovęs 2 sekundžių persvarą prieš Klaudą Bučinską. Netoli nuo jų laikėsi naują techniką bandę prisijaukinti Irmantas Buivydas bei Aras Kvedaras.
Tačiau ketvirtajame greičio ruože situacija apsivertė. Iki tol pirmavęs Markas Buteikis dėl vairo stiprintuvo gedimo prarado pusę minutės. Negana to, Aras Kvedaras vos neapsivertė ir įstrigo trasoje. Visgi, labiausiai nepasisekė Erikui Valkeriui – jo „Opel“ pusašis sulūžo vos startavus.
Įpusėjus raliui, lyderio poziciją užėmė Klaudas Bučinskas. Sportininkas džiaugėsi, kad pavyko įveikti pirmąją varžybų dalį be didesnių nuotykių. Antroje vietoje rikiavosi vis geriau naujo automobilio potencialą išnaudojęs Irmantas Buivydas su 8 sekundžių deficitu.
Po pietų dalyviams teko įveikti dar 5 greičio ruožus. Netrukus po serviso, ilgiausiame 17 kilometrų greičio ruože, Irmantas Buivydas davė stiprų atsaką Klaudui. Skirtumas tarp jų liko vos 3 sekundės. Tikroji kulminacija įvyko jau netrukus. Klaudas Bučinskas patyrė stiprią avariją, kuomet jo Peugeot skaudžiai nusileido po vieno iš tramplino ir automobilis tapo nebe valdomu. Vyriausio čempionato dalyvio pasitraukimas kartu reiškė ir galimybių kovoti dėl pagrindinio prizo pabaigą.
Likus 3 greičio ruožams, situacija etapo rikiuotėje jau nusistovėjo. Irmantas Buivydas nebe rizikavo likusioje distancijoje ir pelnė pirmąją sezono pergalę. Be to, tai buvo pirmasis pasaulinis „Lancia Ypsilon Rally4“ automobilio triumfas ant žvyrinės dangos. Antras liko Aras Kvedaras, kuriam tai, taip pat, buvo geriausias sezono rezultatas. Trečias – su automobilio techniniais kaprizais visą dieną kovojęs Markas Buteikis.
Likus finaliniam etapui, į čempionato lyderio poziciją sugrįžo Irmantas Buivydas. Jis vos dvejais taškais lenkia Marką Buteikį. Po Klaudo Bučinsko nesėkmės į trečiąją vietą pakilo Aras Kvedaras.
Įtampa pasiekė kulminaciją kovoje dėl prizo, kurio dar nėra buvę šalies automobilių sporto istorijoje. Kas laimės 80 tūkstančių eurų stipendiją, skirtą dalyvavimui kitų metų Europos čempionate – paaiškės finaliniame šio sezono etape „Rally Aukštaitija“, spalio 3-4 dienomis.













